Wednesday, August 15, 2007

Bilferie til Stavanger!

Søndag 12 august satte 6 håpefulle jenter kursen mot Flekkefjord, i 2 flotte, burgunderrøde biler. Etter 9 (!!) timer kom vi frem til Egenes camping og fikk slått opp en fantastisk lavo. Så gikk vi ned til stranden men vår fantastiske engangsgrill, og pølser for å grille oss litt middag. Etter 3 sandpølser, ble vi da til slutt mette!

Dagen etter stod vi opp tidlig, pakket lavo og satte kursen mot Jæren. Her hadde vi leid en koselig hytte, og etter vi hadde pakket ut, så satte vi oss i bilene og duret mot Stavanger sentrum. Her shoppet vi litt (jo d er helt sant:p), og etter en iherdig søken etter spisested endte vi opp på Dolly Dimples. Etter nydelig mat, durte vi tilbake til hytta. Men på turen tilbake fant en av bilene ut av at E39 ville være kjappeste vei hjem, og d resulterte i et lite og noe ubevist kappløp om å komme først tilbake. Ganske tilfredse kom E39-bilen tilbake til hytta, med håp (og tro?) om å være først. Men neida, der stod de andre og kunne fortelle at vi ankom hele 30 minutter etter dem. Huff og huff, største vei er ikke alltid raskeste vei!

Dagen etter bestemte vi at vi hadde flott kongeparkenvær, og dermet kjørte vi dit. E39 bilen fra dagen før, hadde passert kongeparken på sin vei hjem, så derfor visste vi godt hvor den lå. I kongeparken tok vi mye karuseller og andre ting, før vi på ettermiddagen satte kursen tilbake. Da gikk vi først en tur i flott Jæren-natur, før vi lagde taco og koset oss med grays anatomy. Dagen etter satte 6 førnøyde jenter kursen tilbake til sørlandet, hvor vi konkluderte med at vi hadde hatt en vellykket og fin tur.

Tusen takk til alle dere (5 jentene) som var med og gjorde turen så koselig!=) må gjentas!

7 comments:

Anonymous said...

Ååå! Herlig tur asså;) Det må absolutt gjentas ja! Jeg er litt spent på om dere er bitt av Jæren-basillen nå. Hvis ikke skjønner jeg ingenting! Hehe..

Rachel said...

Jeg har nok blitt bitt av basillen lenge før vår tur, men denne turen endret ikke mitt syn på vestlandet;)
Det er utrolig koselig å være på tur med dere alle sammen. Jeg storkoste meg !!!
Håper det blir flere sånne turer fremover :)

Anonymous said...

heelt enig, dette var topp tur, koste meg kjempemasse, turer som dette her må gjentas, jeg er garantert bitt av denne berømte "Jæren-basillen", tusen takk til dere alle sammen som var med på å lage en fantastisk tur og en super avslutning på skoleferien og så sees vi til fredag :-) ellinor

Anonymous said...

Ja, moro å endelig få vært på biltur med dere. Jeg synes spessielt sjåførene var flinke. Dette var kanskje det lengste mange av dere har kjørt, eller??

Tusen takk for en bra tur alle man ;) Blir gjerne med på en annen, og da har vi fått lærdommen at vi må ha med brødkniv ;P

kaja=) said...

hehe koselige kommentarer. Da tror jeg vi enstemmig har kommet frem til at d må bli en ny tur en gang=) koselig!

Elin said...

Jeg vil også bli med!! :'(

kaja=) said...

klart elin!